semnatura-posdru-top.png

Membri

Newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai noi si importante informatii.



Alege o bona calificata!


time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module
  • Asociatia Bonelor
  • Asociatia Bonelor
  • Asociatia Bonelor
  • Asociatia Bonelor
Home Bona - PFA||cadrul legal Etapele infiintarii unui PFA Etapele infiintarii unui PFA

PFA (persoana fizica autorizata) sunt persoane ce obtin venituri din profesii liberale sau asimilate din prestari servicii cu caracter profesional, desfasurate in mod individual sau sub diverse forme de asociere, in domeniile stiintific, literar, artistic, educativ.

Domeniu reglementat de: Ordonanta de urgenta nr. 44 din 16/04/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale.
Pentru inregistrare ca PFA - babysitter, se depune DOSAR la Oficiul registrului comertului de la adresa sediului PFA, care va contine:

1. Dovada DISPONIBILITATE SI REZERVARE NUME FIRMA (original) aceasta dovada se obtine prin completarea unei Cereri tip la Registrul comertului de la adresa sediului PFA;
2. CEREREA TIP de inregistrare (Cod CAEN principal 8891 Activitati de ingrijire zilnica pentru copii);
3. COPIE CARTE DE IDENTITATE sau pasaport (pe care se mentioneaza "Conform cu originalul" si se semneaza);
4. Copie legalizata (la notar) cu privire la SEDIUL PFA (se poate depune: Contract de vnzare-cumparare sau Contract de inchiriere sau Extras carte funicara sau Contract de donatie sau Contract de comodat, etc.);
5. Formular completat - SPECIMEN DE SEMNATURA al persoanei fizice autorizate (original);
6. DECLARATIA-TIP pe propria raspundere care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii (model 1 sau model 2 , dupa caz).
7. Daca este cazul:
- Declaratia proprietarului de acordare a folosintei spatiului pentru sediul PFA;
- Declaratie pe proprie raspundere pentru patrimoniul de afectatiune
8. Copie CERTIFICAT DE CALIFICARE IN OCUPATIA DE BABYSITTER (pe care se mentioneaza "Conform cu originalul" si se semneaza);
9. Dovezile privind PLATA TAXELOR/tarifelor legale: taxele de registru.

Dupa obtinerea certificatului de inregistrare de la Registrul Comertului (CUI), in termen de 15 zile se depun documente necesare pentru inregistrare la Administratia Financiara din raza adresei sediului (se vor depune Declaratiile-tip solicitate de Administratia financiara), si se vor solicita documentele/registrele necesare pentru contabilitatea PFA.
Urmatorul pas este achizitionarea stampliei necesara PFA.

NOTA:
Sprijin in redactarea actelor necesare dosarului poate fi acordat de catre functionarii din oficiile registrului comertului sau prin birourile de asistenta si reprezentare care functioneaza in cadrul primariilor.
Inainte de elaborarea DOSARULUI, se recomanda o verificare cu privire la documentele necesare si tarifele actualizate de la punctele de informare din cadrul oficiilor registrului comertului .
Babysitterele inregistrate ca membre ale Asociatiei vor primi consiliere gratuita cu privire la procedura de inregistrare ca PFA.

Facebook

Sprijina Asociatia ANBBPR

Contact

Contacteaza ANBBPR

Telefon : 021 323 68 68
Fax : 021 323 24 90